Alla inlägg under november 2013

Av Elisabet - 23 november 2013 12:18

Idag inledde vi helgen med att ta en tur på elljusspåret, 2,5 km. Nappe går bättre och bättre så det är riktigt kul nu. Innan vi sprang hade jag lagt ett knappt 400 m spår till honom så det tog vi direkt efter löpningen. Bra spårupptag, lite siddrift, men då var ju spåret bara ca 25 min gammalt. Ngt högt tempo och ville egentligen gå över två av föremålen. Det erna hade jag dock hittat eftersom han gick precis över det. Dat andra låg på andra sidan av en liten gran ca 50 cm från hans rörelseriktning. Ok ändå. Stannar först vid pinnarna lägger sig sedan vänd mot mig... det funkar riktigt bra... Får se vad han orkar göra mer idag... kanske lite inomhusträning...

Av Elisabet - 19 november 2013 22:38

Nu har vi varit ute och sprungit för andra ggn sedan pausen för mitt onda i halsen. Vi gick en del på Järvafältet för att komma igång och körde en del budföringar i skog när jag hade kompishjälp. Idag sprang vi ett varv med riktig fart för första ggn efter nystarten. 2, 5 km på drygt 16 minuter - hade glömt löpklockan igen... Men Nappe stannade bara för ett kort kiss och en bubbning. Annars mkt galopp. Kul!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards