Alla inlägg den 5 december 2011

Av Elisabet - 5 december 2011 22:53

Ska nu börja skriva i träningsbloggen igen, efter en längre tids uppehåll. Det har känts lite tomt, men det är inte alltid allting funkar med tid, teknik och arbetslust...


Spårning, söndag 4/12:

Körde uppletande och ett längre spår med ett par klubbkompisar. Trots att det var ett halvår sedan Nappe körde ett uppletande senast, så gick han ut väldigt fint. Vid föremålet tvekade han lite - och jag var förstås för snabb med att börja prata med honom, men det ska jag bli bättre på. Han släppte också ett par av föremålen en bit ifrån mig vid ingång, men det ska jag försöka jobba bort med förändrade rutiner.


Spåret, på ca 750m, klarade han bra. Markerade alla föremål passivt utom ett som han gick på fel sida om ett träd vid. jag behöver förbättra min linföring vid starten, men annars har vi en god grund tycker jag. Det kändes jättebra att kunna få feedback av andra utanför familjen eftersom det är så lätt att man tränar på i invanda mönster. Ska nu bara försöka få det att funka med GPS så att man kan mäta spårlängd på ett vettigt sätt...

Ovido - Quiz & Flashcards