Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Elisabet - 20 mars 2010 10:00

Matte var bortrest så jag fick ta med husse på kurs. Det var en allmänlydnadskurs på Järfälla BK, som först inte skulle bli av, men som de ändå fixade instruktörer till så att vi fick gå. Vi var bara fyra hundar, varav en tjej jag träffade på ungthundskursen i höstas, och tre instruktörer. Vi övade på kontakt och det gick jättebra trots att de andra hundarna var precis intill. Lite jobbigare blev det när en av instruktörerna tog ut sin hund, som tittade surt på mig och försökte stirra ner mig. Jag ville ju fram och kolla vad det var frågan om, men det fick jag inte, så då fick husse jobba ordentligt!

 




Det verkar bli en bra kurs och husse tror att det kommer att bli väldigt effektivt nu när vi inte är så många hundar på plats samtidigt. Det är ju samma koncept som hos Susanne i Täby och det passar i alla fall mig bra när det är så.


Så här såg det ut på kursen i höstas. Får se om jag kan bättre nu...


                            


Ovido - Quiz & Flashcards