Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Elisabet - 11 maj 2010 00:06

Så var det dags för avslutning på rallylydnaskursen. Vi fick köra banor hela tiden och den sista var en fullstor tävlingsbana i fortsättningsklass.


Nappe hade svårt att hålla fokus. Han blev taggad av att se första banorna sättas ut och hade sedan svårt att låta bli att nosa. Han kan dock många av momenten riktigt bra och jag känner själv att jag behärska skyltarna så bra att jag kan gå en bana med Nappe hyfsat även om jag inte hunnit läsa in mig på den innan.


Ska nu lägga upp en plan för kontinuerlig träning på skyltarna i nybörjar- och fortsättningsklass samt utökad bakdelskontroll, så att man verkligen upprätthåller den färdighet vi har samt blir ännu bättre. Det är ju lätt att glömma bort skyltar ifall man inte strukturerar upp träningen, tror vi.

Ovido - Quiz & Flashcards